Η φωνή του αναπληρωτή εκπαιδευτικού-Προτάσεις για μια καλύτερη παιδεία

Υπηρετώ το δημόσιο σχολείο ως αναπληρωτής δάσκαλος τα τελευταία 10 χρόνια και συγκεκριμένα από το 2009 μέχρι σήμερα. Από την έναρξη ,δυστυχώς , και των μνημονίων!

Στα 10 έτη αυτά της μνημονιακής λαίλαπας πραγματοποιήθηκαν τεράστιες περικοπές στην εκπαίδευση με άμεση συνέπεια την υποβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας.
Ενδεικτικά αναφέρω τα παρακάτω:



1)Στον βωμό των μνημονιακών απαιτήσεων εκατοντάδες ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία στην επαρχία έκλεισαν με αποτέλεσμα την ερημοποίηση μικρών χωριών.

Χωρίς καμιά μελέτη και προγραμματισμό έκλεισαν την πόρτα της γνώσης σε πολλά παιδιά.

Σήμερα εκατοντάδες παιδιά δημοτικού ή νηπιαγωγείου αναγκάζονται να κάνουν πολλά χιλιόμετρα είτε με ταξί είτε με λεωφορείο για να φτάσουν στο σχολείο.Στην πράξη δηλαδή μεταφέρθηκε το κόστος λειτουργίας ενός ολιγοθέσιου σχολείου στις ιδιωτικές μεταφορές.Γιατι να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση μέχρι και σήμερα?



2)Στις μεγάλες πόλεις έγιναν συγχωνεύσεις σχολείων και αύξηση αριθμού μαθητών ανά τάξη με αποτέλεσμα να έχουμε τμήματα με 27 μαθητές !

3)Οι μισθοί των εκπαιδευτικών μειώθηκαν κατά 40% σε μια νύχτα(με το πρώτο μνημόνιο).

4)Οι μόνιμοι διορισμοί πάγωσαν από το 2009 μέχρι σήμερα 2019.Κανένας μόνιμος διορισμός εκπαιδευτικού στα σχολεία μας , δεν εχει πραγματοποιηθεί ενώ υπάρχουν χιλιάδες κενά κάθε χρόνο.

Στις πάγιες αυτές θέσεις όλες οι κυβερνήσεις από το 2009 ‘’χρησιμοποιούν’’αναπληρωτές με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ΕΣΠΑ με μειωμένα δικαιώματα(ελαστικές σχέσεις εργασίας-πρόσληψη και απόλυση).

Κάτι το οποίο είναι αντίθετο με το Σύνταγμα(άρθρο 103) .Οι αναπληρωτές είναι για έκτακτα κενά και ΟΧΙ για οργανικες –πάγιες θέσεις!

Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι ότι χιλιάδες αναπληρωτές εδώ και 10 χρόνια είναι με μια βαλίτσα στο χέρι για να καλύψουν οποιοδήποτε κενό προκύψει σε όλη την Ελλάδα.Χάσαμε την έννοια της μάθησης ,της σταθερότητας προσώπου στην εκπαίδευση για τους μαθητές.

Οι αναπληρωτές τα 10 χρόνια αυτά έχουν σωρεύσει μεγάλη προϋπηρεσία η οποία ΔΕΝ πρέπει να αγνοηθεί από το κράτος.Είναι δυνατόν το κράτος να μην αξιοποίησει αυτό το έμπειρο προσωπικό?

Η παιδεία χρειάζεται μεγάλη αλλαγή.

Μερικές προτάσεις για μια καλύτερη παιδεία :

1)΄Αμεση κάλυψη των οργανικών κενών με μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που καλύπτουν πάγιες –οργανικές θέσεις τα τελευταία 10 χρόνια.

2)Επαναλειτουργία ολιγοθέσιων σχολείων στην επαρχία.

3)Ολοήμερο σχολείο παντού με υπεύθυνο δάσκαλο(έναρξη 7:00 το πρωί και λήξη 17:00 το απόγευμα) .'Ολες οι εργασίες στο σχολείο.Η τσάντα παραμένει στο σχολείο.

4)Ειδικότητες σε όλα τα σχολεία(Εικαστικά ,Θεατρική Αγωγή κτλ)

5)Μείωση αριθμού μαθητών ανα τμήμα σε 18-Σύγχρονο σχολείο με άνοιγμα στην κοινωνία.

6)Αύξηση μισθών των εκπαιδευτικών-
Επαναφορά στα επίπεδα του 2009(πριν τα μνημόνια).

7)Δωρεάν υγιεινό φαγητό στα σχολεία για τους μαθητές-σύνδεση με την διδασκαλία-Αξιοποίηση στην πράξη.
                                       
Σιδεράς Λάμπρος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις